onsdag den 1. februar 2012

Forventninger

"Sometimes I feel vulnerable, sometimes I feel a little fragile" - Delta Goodrem.

For høje forventninger er altid en ulykkes fugl - desværre.

Jeg har som mange andre mennesker, forventninger til næsten alt. Jeg forventer hver morgen, når jeg går til bussen, at det bliver en utrolig lang dag, men forhåbentlig kan mine venner og veninder hjælpe mig i kampen om, at skolens slave arbejde nok skal gå ok!
Jeg forventer, at min hund kommer glad hen til mig, når jeg træder ind af døren, og siger hej til ham. Jeg forventer og jeg forventer derefter mere. En ond cirkel, jeg aldrig kan stoppe.

Hvis jeg skriver en sød sms forventer jeg desværre også, at jeg får en sød besked tilbage, og som hver anden forventning, følger skuffelse gerne med.
Du ved godt, du er solen, der forsigtigt skinner ned på mit kolde ansigt i sneen. Du ved, du er de smukke stjerner på himlen, som jeg altid vil kigge på, før jeg sover. Du ved, hvad du betyder for mig, hvorfor udsætter du mig så for den smerte?

Jeg prøver hårdt at elske, selv når jeg hader aller mest, men hvis kærligheden er gengældt, går smerten med og holder stramt fast i kærlighedens hånd. Det klemmer, og det faktisk rigtig ondt. Jeg har lyst til at slippe smertens hårde greb, men han knuser langsomt mit yderste af mine sarte knogler, mens jeg hjerteknusende skriger højt. Han slipper mig ikke.

Jeg har forventninger - tydeligvis for mange...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar