onsdag den 4. maj 2011

Kærlighed - kan du give mig en definition?

Jeg har altid været fascineret af kærligheden og dens livlige følelser, der bobler som rystet sodavand i kroppen.

I sekunder kan man hade, græde og være skuffet helt ind til de inderste knogler, mens man sekundet efter bliver kysset, og alt bliver godt igen. Det kys, betyder alt mellem himmel og jord, når tårer løber ned af kinderne, og kærligheden får dem til at stoppe, og bliver udskiftet med en duft af røde roser og chokolade.

At kunne sige "jeg elsker dig" er for mig, en utrolig stor ting. Jeg siger det til min lillesøster, mens jeg frygter hendes ældning mod teenage-årene, da mine har været en stor kamp, og frygter derfor det samme for hendes.
Jeg siger det til mine dejlige veninder; Tina, Mette, Nadine og Sine - men kun fordi jeg ved, de er der for mig, når jeg har brug for det.

Specielt Mette har i den seneste tid lyttet meget til mine historier og fortællinger, om det så har været fjollerier eller seriøse ting, der bagefter blev taget til endnu en overvejelse, fordi de ting der er blevet sagt, kan vendes og drejes på forskellige måder.

Det er ikke let for mig, bare at kunne elske en person - og dernæst sige det. Jeg elsker først, når jeg har tillid. Det kan tage et par uger, lige så let, som det kan tage år. Men tillid til drenge (for mit vedkommende) er altid sværrest, fordi jeg ved, hvor let man kan blive såret, i forhold til love stories.

Dog har jeg begivet mig ud, at jeg vil lave min definition på, hvad jeg mener er kærlighed - og jeg laver den i et nyt indlæg så snart jeg har tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar